marți, 22 septembrie 2009

American Express - marketing pe pierdere

American Express (cunoscut şi ca Amex sau AmEx) este o marcă care aparţine companiei cu acelaşi nume, cu sediul central în New York City, care se ocupă la nivel global cu diverse servicii financiare. S-a înfiinţat în 1850, ca o firmă de curierat "rapid" în Albany, NY. Amex este unul dintre cele 30 de componente ale indicatorului american de bunăstare Dow Jones Industrial Average. În 2008 se estima că aproximativ 24% din tranzacţiile cu cărţi de credit din America sunt făcute cu Amex.
Momentan, serviciile reprezentative ale brandului sunt cele financiare de creditare, de asigurare de bunuri şi de viaţă. În România, marca American Express este reprezentată prin BancPost S.A. încă din 2005.

Din iulie 2009 American Express şi Bancpost au lansat o nouă campanie la nivel naţional pentru cardurile de credit green şi gold, prin care oferă bani înapoi în procent de 1% din valoarea cumpărăturilor până la sfârşitul acestui an. Aceşti bani vor fi disponibili clientului începând cu ianuarie 2010.

Un lucru important pe care trebuie să-l aveţi în vedere este şi faptul că American Express faţă de 2008, a căzut 7 locuri (momentan ocupă locul 22/100 cele mai bune branduri globale) şi a înregistrat o schimbare în valoarea brandului de -32% faţă de 2008, potrivit clasamentului Interbrand.

Beneficii suplimentare ale acestui tip de card de credit în comparaţie cu produsele deja existente pe piaţa românească:

- Protecţia cumpărăturilor - cumpărăturile de valoare beneficiază de un sistem de protecţie în caz de deteriorare accidentală, furt sau orice altă situaţie neprevăzută, activ pe o perioadă de 90 de zile, prin care vă veţi recupera integral sau parţial daunele produse. Însă atenţie, sunt câteva excepţii importante ce trebuie urmărite, precum refuzul de asigurare în ţările Irak, Afganistan, Israel şi Palestina. Pentru detalii complete click aici.
- Discounturi exclusive - programul Selects oferă discounturi importante pe toată durata anului în diverse locaţii comerciale ale partenerilor American Express® din România şi din străinătate: hoteluri, restaurante, magazine, centre de sănătate şi frumuseţe, etc. Pentru informaţii complete click pe programul Selects.
- şi alte diverse avantaje de calatorie precum reconfirmarea biletelor de zbor şi ghid de călătorii.

Punctele slabe ale acestui tip de card de credit în comparaţie cu produsele deja existente pe piaţa romănească:

- Venit minim necesar 700 lei pentru green şi 3.000 lei pentru gold.
- Limita minimă de creditare 1.000 lei pentru green şi 9.000 lei pentru gold.
- Limita maximă de creditare 10.000 lei pentru green şi 38.000 lei pentru gold.
- Dobânda anuală 26,9% pentru green şi 24,9% pentru gold.
- Perioada de graţie maxim 55 de zile.
- Suma minimă de rambursat 2,5%, minim 30 lei pe luna.
- Poţi folosi cardul la comercianţii unde este afişată sigla American Express®, în ţară sau în străinătate.
- Poţi retrage banii de la ATM/ghişeul Bancpost din ţară iar în străinătate (în valuta ţării în care se efectuează operaţiunea: de la orice ATM care afişează sigla American Express®).
- Emitere card 20 lei pentru green şi 75 lei pentru gold.
- Administrare anuală card 40 lei (administrare anuală card suplimentar 20 lei) şi 360 lei pentru gold (administrare anuală card suplimentar 180 lei).
- comision pe operaţiune : Retrageri de numerar în România - ATM proprietate Bancpost 2,5% (minim 5 RON), retrageri de numerar în afara ţării (valuta) 3,5%.
- Comision pentru rambursare întârziată 35 lei.
- Dobânda card credit (DAE) - dobânda pentru tranzacţiile la comercianţi 26,9%/an pentru green şi 24,9% pentru gold.
- Dobânda pentru retrageri de numerar (DAE) 28,5%/an pentru green şi 26,5%/an pentru gold.
- Limita de retragere zilnică 1.000 lei/zi pentru green şi 1.500 lei/zi pentru gold.

Pentru caracteristicile complete ale cardurilor de credit Amex green şi gold click pe denumirea lor.

Cunoaştem deja că instrumentul de creditare nu este punctul forte al Bancpost-ului. Tocmai de aceea, datorită acestui parteneriat, Bpt (Bancpost) încearcă să se folosească de renumele AmEx pentru propriul său beneficiu, doar nu era să facă această promoţie cardului de credit propriu EuroLine care are dobânda anuală printre cele mai mari de pe piaţa bancară românească - doar 33,5%.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu